Studiu-Raportarea financiara la antreprenori – editia a 2 a

  • de

STUDIU|2 din 4 antreprenori îşi doresc creşterea profitabilităţii nete în perioada următoare dar nu au implementat un buget de venituri şi cheltuieli

 

Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusăde Ioana Arsenie, strateg financiar, prezintă rezultatele studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021.

Ediţia din acest an marchează cea de-a doua şi vine ca o extensie a debutului său, prima ediţie fiind lansată în primăvara anului 2020. Studiul a fost elaborat pe un eșantion de 230 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100 000 de euro și 10 milioane de euro din orașe precum Bucuresti, Cluj, Bimbovita, Giurgiu, Ploiesti, Suceava, Arad, Sibiu, din sectoare ca productie agricola, de mobilier, e-commerce, consultanta, horeca, automotive, medical, comert traditional, constructii si trasporturi.

„Ne bucurăm să avem ocazia să continuăm acest proiect relevant pentru zona financiară a companiilor româneşti. Aşa cum rezultă din date, pentru acest an, am sesizat o nevoie acută de realizare şi implementare de strategii financiare pentru o abordare integrată a operaţiunilor în companiile româneşti. Observ o evoluţie pozitivă prin deschiderea și înțelegerea nevoii de strategie și finanțe, care au crescut vizibil la antreprenorii români” în contextul pandemiei, declară Ioana Arsenie, Fondator TRUSTED Advisor Strategy & Finance și strateg financiar. Se lucrează la profesionalizarea și optimizarea departamentelor financiare, care să aducă mai multa valoare în companii.

Principalele concluzii ale studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021.

Pandemia a schimbat modul în care antreprenorii se raportează la cifre, astfel:

  • 31.5% lucrează prudent şi gestionează atent cheltuielile;
  • 29.6% sunt mai atenţi la cash-flow şi întârzieri în recuperarea banilor de la clienţi;
  • 14.8% amână deciziile de investiţie şi fac mai multe evaluări înainte de a aproba o investiţie;
  • 14.8% nu au făcut schimbări;
  • 5.6% lucrează cu ipoteze şi estimări multiple;
  • 3.7% au multiplicat rapoartele şi analizele financiare.

Din cauza pandemiei, bugetul iniţial al antreprenorilor a avut de suferit:

  • 35.2% au decis tăieri în categoriile de cheltuieli care nu afectau imediat continuarea afacerii;
  • 22.2% au redus cheltuielile administrative;
  • 22.2% au beneficiat de un context pozitiv şi au investit pentru dezvoltarea capacităţilor de producţie şi livrare;
  • 11.1% au făcut restructurări de personal;
  • 5.6% au redus bugetul de marketing;
  • 3.7% au oprit parţial capacităţi de producţie şi distribuţie.

Antreprenorii îşi doresc sprijin în zona strategiei financiare pentru:

  • 24.1% definirea şi implementarea unui Tablou de Bord cu ajutorul căruia să piloteze businessul;
  • 22.2% consolidarea şi optimizarea mai multor tipuri de afaceri;
  • 14.8% calcule şi decizii investiţionale;
  • 14.8% analize de profitabilitate pe linii de business;
  • 7.4% cash-flow;
  • 5.6% analize de cost de oportunitate
  • 3.7% definirea structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;
  • 3.7% realizarea şi coordonarea bugetelor departamentale;
  • 3.7% strategia de preţ.

Pentru următoarea perioadă, antreprenorii îşi prioritizează activităţi precum:

  • 46.3% creşterea profitabilităţii nete;
  • 14.8% obţinerea de finanţări pentru investiţii;
  • 13% capitalizarea firmei şi optimizarea indicatorilor financiari;
  • 13% optimizare cash-flow;
  • 7.4% creşterea marjelor;
  • 5.6% obţinerea de finanţări pentru activitatea curentă.

49% dintre antreprenorii care lucrează cu buget, dintre care:

  • 31.5% 22;
  • 46.3% corelează strategia de preţ cu bugetarea.

În ceea ce priveşte relaţia cu departamentul financiar-contabil, antreprenorii doresc:

  • 51.9% au nevoie de recomandări de optimizare a afacerii;
  • 29.6% sunt deficitari pe partea de raportare financiară pentru management;
  • 55.5% doresc mai multă proactivitate şi o comunicare mai bună.

 

Despre Ioana Arsenie, strateg financiar – fondator Trusted Advisor Strategy & Finance
A început cariera în consultanță, într-o firmă românească, cu clienți antreprenori români, și ulterior într-o firmă străină, unde a lucrat pentru companii străine, preponderent clienți francezi. Astfel, primii 4 ani au definit standardele în profesie, alături de calificarea ACCA. Ulterior, în rolurile de management operațional și strategic, în România și regiune, Ioana a descoperit cât este de important ca funcția financiară să fie dublată de implicarea în strategia de business. A fost ani buni Business Partner în multinațională și a coordonat, în calitate de membru non-executiv proiectele de strategie ale companiei, în vederea dublării rezultatelor în 7 ani.

Din 2015, Ioana a decis să pună la dispoziția IMM-urilor tot ceea ce știe să facă, prin servicii integrate de strategie financiară și contabilitate, în cadrul firmei proprii, Trusted Advisor Strategy & Finance și ajută companiile să aibă strategii financiare sănătoase și clare, prin profesionalism și digitalizare.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vizitați https://trustedadvisor.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *