… există o singură variantă… valorificând fiecare oportunitate (pentru că, în 2022, vor fi mai importante decât oricând). Cum ar fi să ai acces la cifre la fel ca managerul unei mari companii, chiar dacă ești o firmă mică? Să afli, aproape în timp real, dacă sunt zone ale afacerii care trebuie ajustate? Și să poți face simulări privind decizii pe care ai vrea să le iei?
Pare imposibil… dar piața a evoluat, iar, atunci când specialiștii IT se întâlnesc cu un profesionist în zona financiară, rezultatul devine spectaculos. Dacă te-ai așezat comod în scaunul directorial, îți propun să avem o discuție concretă, cu privire la finanțele companiei, în 2022.
Începutul de an aduce atenție sporită pe strategie și rezultate financiare. În perioada pandemiei, planificarea pe bază de scenarii multiple a devenit o tehnică mai mult decât necesară, chiar obligatorie, pentru multe companii, cu siguranță cele care au avut discontinuități în contractele mari sau se bazau pe anumite nișe/industrii cu dificultăți.
Sezonalitățile în business și variațiile în structura de costuri determină acțiuni imediate, pentru reevaluarea prețurilor și securizarea marjelor de profit.
Noua abordare implică mobilizarea de resurse și competențe noi:
- Munca de bugetare este mai elaborată și trebuie să existe un minimum de automatizare, pentru ca rezultatele să fie ușor modificate, în funcție de ipoteze.
- Este esențial să se petreacă mai mult timp în zona de clarificare și definire a scenariilor. „What If?” este o întrebare foarte bună, cu care trebuie testate atent toate variabilele.
- Mai mult, se analizează riscurile de business și se traduc în cifre, pentru a fi înglobate în buget, cu probabilitatea aferentă.
Un subiect la ordinea zilei este disponibilitatea și acuratețea datelor financiare, într-un format care să servească strategului.
Trusted App oferă imaginea reală a situației financiare a companiei și permite implementarea și monitorizarea în timp real a bugetului de venituri și cheltuieli, prin crearea Simulatorului de Business.
De ce Trusted App?
- Aplicația ajută companiile mici și medii să aibă vizibilitate pe cifre la nivel profesionist, așa cum lucrează jucătorii de top.
- Este un instrument foarte accesibil din punct de vedere al costurilor și al timpului de implementare (câteva ore, de la momentul la care sunt disponibile datele).
- Ajută antreprenorii să controleze rezultatele raportate de către contabilitate, asigurând transparența totală a datelor.
- În Trusted App, se pot opera ajustări ale datelor financiare, în acord cu politicile de management financiar din companie, fără a fi limitați de reglementări fiscale (precum în cazul cheltuielilor cu amortizarea). Un alt exemplu este facilitarea analizei performanței financiare reale, fără impactul pozitiv al subvențiilor/granturilor, prezentate ca venituri, în contabilitate.
- Ne concentrăm cu ușurință pe categoriile principale de cheltuieli (salarii, diurne, parc auto: reparații, motorină, taxe, asigurări), dar și pe cheltuielile administrative, suport, și putem identifica rapid orice variație sau discordanță, în raport cu volumul de activitate, pentru ca, mai departe, să analizăm și să remediem zonele cu pierderi din business.
- Trusted App structurează datele financiare pe linii de business, fiind de un real ajutor pentru antreprenorii și managerii care gestionează mai multe piețe sau, poate, afaceri diferite, în cadrul aceleiași companii.
- Un antreprenor poate să urmărească rezultatele financiare lunar, să își construiască bugetul de venituri și cheltuieli și să verifice cum evoluează rezultatele față de buget, intervenind dacă este nevoie să modifice bugetul în cursul anului, pentru o cât mai bună monitorizare a performanței financiare a firmei.
- Aplicația este flexibilă din punct de vedere al structurii de raportare și vine cu o propunere de categorii de cheltuieli care poate fi ajustată, în funcție de nevoile proprii fiecărui utilizator.
- Accesul la datele istorice se face foarte ușor și există rapoarte comparative pentru a evalua evoluția față de anii anteriori.
- Datele sunt în siguranță, tratăm cu maximă responsabilitate acest aspect.
Bugetul de venituri și cheltuieli, la îndemână
Bugetul de venituri și cheltuieli este la îndemână și aduce flexibilitate prin faptul că:
- poți alege, în funcție de nevoi și de categoria de venit/cheltuială, definirea lunară sau anuală (caz în care împărțirea pe luni se face în mod egal)
- sumele bugetate pot fi modificate în cursul anului, corespunzător cu evoluția afacerii.
Vei avea, astfel, în Trusted App un 𝐒𝐢𝐦𝐮𝐥𝐚𝐭𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐁𝐮𝐬𝐢𝐧𝐞𝐬𝐬.
Implementarea Trusted App presupune următoarele etape:
- definirea și validarea structurii bugetului de venituri și cheltuieli – 2-4 ore, în funcție de complexitatea activității și a structurii afacerii
- importul datelor financiare istorice, 1-2 ani, în funcție de interes – câteva ore, după caz, suntem dependenți de formatul datelor
- lunar, câteva minute, pentru pregătirea și importul datelor financiare.
Rapoartele sunt disponibile imediat ce datele sunt importate, fără a fi necesare alte intervenții. În fond, cine nu vrea, astăzi, să câștige timp și să știe… cum o să stea cu banii? Iar soluția este, astăzi, inclusiv la îndemâna companiilor care nu își permit investiții importante în zona de aplicații de urmărire și simulare financiară.
Trusted App digitalizează raportarea financiară și bugetarea pentru IMM-uri, fiind un instrument foarte accesibil, din punctul de vedere al costurilor și al timpului de implementare, care oferă antreprenorilor oportunitatea de la lua decizii strategice bazate pe cifre, de a avea vizibilitate și control asupra performanței financiare și, astfel, să lucreze la nivel profesionist, așa cum lucrează jucătorii de top.
Mai multe informații puteți găsi pe https://trustedadvisor.ro/trustedapp/
Ioana Arsenie (www.ioanaarsenie.ro) este strateg financiar si fondatoarea Trusted Advisor Strategy & Finance si Trusted App.
A început cariera în consultanță, într-o firmă românească, cu clienți antreprenori români, și ulterior într-o firmă străină, unde a lucrat pentru companii străine, preponderent clienți francezi. Astfel, primii 4 ani au definit standardele în profesie, alături de calificarea ACCA. Ulterior, în rolurile de management operațional și strategic, în România și regiune, Ioana a descoperit cât este de important ca funcția financiară să fie dublată de implicarea în strategia de business. Business Partner în multinațională, in agribusiness, a coordonat, în calitate de membru non-executiv proiectele de strategie ale companiei, în vederea dublării rezultatelor în 7 ani.
Din 2015, Ioana a decis să pună la dispoziția IMM-urilor expertiza de top, prin servicii integrate de strategie financiară și contabilitate, în cadrul firmei proprii, Trusted Advisor Strategy & Finance și ajută companiile să aibă strategii financiare sănătoase și clare, prin profesionalism și digitalizare, folosind instrumente precum Tabloul de Bord, Simulatorul de Business si Trusted App.